21 Kasım 2024
weather
11°
ANASAYFA İŞÇİ ALIMI Sahil Güvenlik İş Başvurusu Nasıl Yapılır? Şartları Nelerdir?

Sahil Güvenlik İş Başvurusu Nasıl Yapılır? Şartları Nelerdir?

Sahil Güvenlik Komutanlığı, 2016 yılında çıkarılan kanun hükmünde bir kararname ile kolluk kuvveti olarak hem Türk Silahlı Kuvvetleri hem de İçişleri Bakanlığına bağlanmıştır.
yazar
Burak Demir
Admin
1123
GÖSTERİM
Sahil Güvenlik İş Başvurusu Nasıl Yapılır? Şartları Nelerdir?

Sahil Güvenlik iş başvurusu nasıl yapılır konusuna girmeden önce, Sahil Güvenlik kimdir, ne iş yapar, gibi konuları detaylandırmak gerekir. Sahil Güvenlik, denizlerin emniyet ve güvenliği, asayiş sağlanması ve korunması için görevli ve yetkilidir. Deniz kuvvetlerinin bir alt kolu olarak görevini gerçekleştirir. Tek farkı turuncu renkteki sahil güvenlik bantlarıdır.

Sahil Güvenlik İçin Başarı Puanı Kaçtır?

Sahil Güvenlik ile ilgili en çok merak edilen konuların başında Sahil Güvenlik kazanmak için kaç puan almalıyım sorusu gelmektedir. İş başvurusunu dış kaynak üzerinden yapan kişilerin, Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Başkanlığı Eğitim Merkezi Komutanlığı Temin Yönetmeliği uyarınca, SUEM başvurusuna esas oluşturan KPSS taban puanının 70, KPSS puan türünün P4 olması gerekmektedir. ALES taban puanının ise yine 70, ALES puan türünün de eşit ağırlık olması zorunludur.

Sahil Güvenlik İçin Başvurular Nasıl Yapılmaktadır?

Sahil Güvenlik dahilinde çalışmak isteyenlerin öncelikle gerekli ön şartları yerine getirmesi gerekmektedir. Sahil Güvenlik bünyesinde her dönem, açıklanan kontenjan sayısı ve pozisyonlara dağılımı doğrultusunda işe alımlar yapılmaktadır. Resmi olarak açıklanan başvuru tarihleri aralığında tüm adaylar gerekli belgeleri tamamlayıp, gerekli şartlara da uygunlarsa başvurularını yapmaktadırlar.

Başvurular mutlak suretle internet ortamında yapılmak zorunluluğundadır. Posta veya bizzat elden yapılan iş başvuruları asla kabul edilmemektedir. Sahil Güvenlik için başvurular nasıl yapılmaktadır sorusunun cevabını e-devlet yoluyla yapılmaktadır olarak verilebilir. Başvuru süreleri bittikten sonra sonuçlar Sahil Güvenlik üzerinden resmi olarak ilan edilmektedir.

Sahil Güvenlik İş Başvurusu İçin Aranan Şartlar Nelerdir?

Dönemsel olarak Sahil Güvenlik için İş başvuruları ve devamında alımlar yapılmaktadır. Her dönem farklı kontenjan ve pozisyonlarda kişiler işe alınmaktadır. Sahil Güvenlik iş başvurusu için aranan şartlar ise şu şekildedir;

En az lise mezunu olmak.

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.

Erkek olmak.

27 yaşını bitirmemiş olmak.

Askerliği yapmış ya da halen aktif yapıyor olmak. Askerliği yapmış olanlarda, askerlik bitişinin üstünde 5 seneden fazla geçmemiş olmak. Aktif askerlerde de uygun nitelik belgesi almak.

Sahil Güvenlik kontenjanının içine dahil olmak için; yazılı, uygulamalı ve mülakat sınavlar, ön muayene ve fiziki yeterlilik testlerinden yeterli puanları almak.

Güvenlik soruşturmasından pozitif çıkmak.

Askeri öğrencilik durumunda halen aktif olmak, ilişiği bitmemiş olmak.

TSK’da daha önce subay yada astsubay olarak istihdam edilmemek.

Adli mahkemeye çıkmamış olmak, çıktıysa bile adli sicile kaydı olan bir hükümlü olmamak.

Geçmişte ideolojik olarak mesleğe gölge düşürecek faaliyetlerde bulunmamış olmak.

İlgili alana yeterlilik sahibi olmak.

En az 164 cm boyda olmak ve boy / kilo oranında makul sınırlarda olmak.

Özetle; Sahil güvenlik iş başvurusu nasıl yapılır konusunda, başvuru tarafı değil de şartların fazlalığı dikkat çekmektedir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
2023/1 EGM 26 Şehirde 1250 Çarşı Ve Mahalle Bekçisi Alımı! Şehir Listesi

2023/1 EGM 26 Şehirde 1250 Çarşı Ve Mahalle Bekçisi Alımı! Şehir Listesi